چرا بازاریابی پیامکی

چرا بازاریابی پیامکی؟!

شکی نیست که استفاده از پیامک برای ارتباط با مشتریان، یک امر حیاتی برای بسیاری از کسب و کارها (به خصوص کسب و کارهای خدماتی) است.

اما چه چیزی باعث شده پیامک تا این حد در تجارت اهمیّت داشته باشد؟

بیایید با هم، دلیل این موضوع را بفهمیم:

sammy-finance

ارتباط مستقیم

با پیامک، شما بدون واسطه به شخصی ترین ابزار ارتباطی افراد، یعنی تلفن آنها دسترسی دارید.

ارتباط دو طرفه

شما نه تنها به مشتریان پیامک ارسال میکنید، که میتوانید از آنها پیامک هم دریافت کنید.

سطح پوشش بالا

امروزه دیگر، همه گوشی همراه دارند و شما میتوانید با تمام جامعه در ارتباط باشید.

اتوماسیون پیامکی

به کمک سامانه های پیامکی میتوانید خدمت رسانی اتوماتیک پیامکی راه بیندازید.

ارسال در لحظه

تبلیغ شما در کسری از ثانیه ارسال و معمولا همان لحظه توسط مخاطبان دیده میشود.

هزینه ارسال پایین

ارسال هر پیامک تنها چند ریال هزینه دارد و ارسالهای شما میتوانند ده ها برابر بازگشت خواهند داشت.

امکان ارزیابی نتایج

بر خلاف روشهای سنتی (مثل تبلیغ در تلویزیون شما به آمار دقیق پیامکهای ارسالی خود دسترسی دارید.

تبلیغات هدفمند

با هدفگیری درست پیامک، شما فقط مشتریان واقعی خود را مخاطب قرار خواهید داد.

پیامک چه کارکردهایی در کسبو کارها دارد؟

در نگاه کلی، پیامک دو کارکرد برای شما خواهد داشت، کارکرد تبلیغاتی و خدماتی.

اما اگر دقیق تر شویم، میتوانیم کاربردهای مختلفی برای پیامک پیدا کنیم :

bar-chart

اطلاع رسانی

حتی میتوانید اخبار، اطلاعات و هشدارها را به سرعت به دست مشتریان خود برسانید.

مسابقه

یک مسابقه برگزار کنید تا برند شما بیشتر شناخته شود و فروش شما افزایش پیدا کند.

ارائه پیشنهاد

پیشنهادی وسوسه کننده به مشتری بدهید. مثلا یک کوپن تخفیف برایش ارسال کنید.

نظرسنجی

از مشتریان بخواهید در مورد کیفیت محصولات و خدمات شما یا … نظر بدهند.

تبلیغات

با پیامک میتوانید محصولات و خدمات خود را تبلیغ و برند خود را به مخاطبها معرفی کنید.

خدمت رسانی

خدمات متنوعی ارائه دهید. مثلاً اصالت یک کالا را بعد از دریافت کد آن تائید کنید.

آمار مربوط به بازاریابی پیامکی

فکر نمیکنم برای پایان بخش اول، هیچ چیزی بتواند بهتر از آمار جهانی مربوط به پیامک باشد.

آماری که میتواند چشمهایتان را از تعجب گشاد کند و البته، نشان دهد که چرا پیامک واقعا میتواند موثر باشد.

Online world-cuate

96% دارندگان گوشیهای هوشمند، از پیامک استفاده میکنند.

نرخ مشارکت مخاطب با پیامک ، (6 الی 8) برابر بیشتر از ایمیل تبلیغاتی است.

تنها (22%) از پیامک های دریافتی به دوستان و آشنایان ارسال میشوند ، که شماره آنها در دفترچه تلفن شماست.

یک فرد معمولی، روزی 150 بار به تلفن همراه خود نگاه می اندازد.

43% از مصرفکنندگان، از طریق پیامک با یک برند در ارتباط هستند.

به گزارشMAIL CHIMP، تنها 4/2% از تمامی ایمیل های ارسالی منجر به کلیک بر روی لینک محتوا میشود، در حالیکه پیامک با نرخ کلیک 19% در این زمینه نیز پیشتاز است.

8% از پیامکهای ارسالی به ظرف همان 90 ثانیه اول خوانده میشوند.

8% از مشتریان میخواهند پیشنهادات پیامکی دریافت کنند.

پیامکهای تبلیغا تی که حاوی کوپنهای تخفیف هستند، 10 برابر بیشتر از کوپنهایی که از سایر روشها منتشر میشوند، مورد استفاده قرار میگیرند.

میانگین وصول کوپنهای پیامکی 20% است. این یعنی بعد از  ارسال 100 کوپن تخفیف از طریق پیامک، به طور متوسط 20 نفر از آن استفاده خواهند کرد.

حداقل 90% از کاربران تلفنهای همراه که شماره موبایل آنها در لیست بانک شماره برند محبوبشان قرار داشته، عنوان کردهاند که از امتیازات مادی و معنوی محسوسی در قالب پیامکهای دریافتی بهرهمند شده اند.

ابر برچسب ها