پنل پیامکی چیست؟
پنل پیامکی چیست؟!
اجازه بدهید که قبل از جواب دادن به این سوال، یک گفتوگویی بین خودمان داشته باشیم که اصلاً چه نیازی هست که شما یک پنل اس ام اس برای کسبوکارتان بخرید؟ اگر بخواهید در مقیاسهای بالا و برای افراد زیادی (مثلاً تمام مشتریان فروشگاهتان یا تمام خانمهای زیر 20 سال تهران و یا هزاران موارد مشابه دیگر) اساماسهای تبلیغاتی یا خدماتی ارسال کنید، قطعاً نمیتوانید یک موبایل دستتان بگیرید و برای همه اس ام اس بفرستید! مطمئناً باید ابزاری وجود داشته باشد که با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان، این امکان را به شما بدهد تا به تمام کاربرانتان یکجا پیامک بفرستید. پنل اساماس قرار است دقیقاً همین کار را برای شما انجام بدهد. در این مقاله همهچیز را درباره یک پنل اس ام اس کامل و دقیق به شما توضیح میدهیم.
چرا باید پنل اس ام اس داشته باشم؟
همانطور که قطعاً خودتان هم میدانید زندگی امروز ما بدون موبایل غیر ممکن است. تقریباً میتوانیم بگوییم که 95% از آدمها از موبایل استفاده میکنند. بنابراین بازاریابی که بر اساس موبایل شکل گرفته باشد به یکی از مهمترین استراتژیهای بازاریابی در تمام جهان تبدیل شده است. برای تمام کسبوکارهایی که میخواهند در بازار رقابتی امروز حرفی برای گفتن داشته باشند و صدای بلند برندشان را به مشتریان برسانند، بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روشهای بازاریابی است. از طرفی دیگر، کسبوکار شما از جهت خدمات و تبلیغات نیاز به یک راه ارتباطی سریع و بیواسطه را دارد. یک سامانه پیامکی به شما این امکان را میدهد که در مقیاسهای مختلف (مثلا محله، شهر و …) کسبوکار خودتان را تبلیغ کنید. چه روشی بهتر از داشتن یک پنل اس ام اس وجود دارد که هم ارزان باشد و هم در سریعترین زمان ممکن پیام شما را به مخاطبانتان برساند؟
بالاخره پنل اس ام اس چیست؟
خب! وقتش رسید تا برویم سراغ اصل مطلب! برای اینکه خوب با ماهیت پنل ارسال اس ام اس آشنا شوید، از شما دعوت میکنم تا اول به مثال زیر توجه کنید: حتماً شما هم تجربه ساختن ایمیل و استفاده از پنل آن را دارید. این پنل به شما اجازه میدهد تا ایمیلهای خودتان را ارسال و دریافت کنید. کار کردن با این پنل هم به همین سادگی است. پنل اس ام اس در حقیقت یک نرمافزار در فضای اینترنت است که به شما اجازه میدهد تا مشتریانتان را مدیریت کنید و برای آنها پیامکهای انبوه ارسال کنید. حالا مشتریان شما میتواند یک نفر باشد یا کل شاگردان یک مدرسه و یا در مقیاسی بزرگتر اهالی یک شهر یا کشور را شامل شود. به عبارت دیگر شما بدون نیاز به سختافزار یا برنامه جانبی خاصی میتوانید مشتریان خودتان را دستهبندی کنید و پیامکهای متناسب با هر دسته را ارسال کنید.
قابلیتهای پنل پیامکی
یک پنل پیامکی که مناسب کسبوکار شما باشد، علاوهبر ویژگیهای پایه مثل ارسال و دریافت پیامک، ویژگیهای منحصربهفرد دیگری هم دارد؛ مثلاً میتواند به گروه سنی خاصی پیامک ارسال کند یا منطقه خاصی از کشور را تحت پوشش قرار بدهد و پیامک شما را به صنف یا دستۀ شغلی ویژهای بفرستد. در ادامه تمام این ویژگیها را باهم بررسی میکنیم.
قابلیت ارسال پیامک
شما میتوانید در لحظه به شماره تمام مشتریان خودتان، ارسال انبوه انجام بدهید. اگر بانک شمارههای شما کوچک است یا بهتازگی کسبوکارتان را راهاندازی کردید و هنوز مشتریان زیادی ندارید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید در یک سامانه پیامکی، بانک شمارههای حاضر و آمادهای وجود دارد تا شما بتوانید در سریعترین زمان ممکن بازاریابی پیامکیتان را شروع کنید.
قابلیت دریافت پیامک
همانطور که شما میتوانید از طریق پنل اس ام اس به مشتریانتان پیامک ارسال کنید، آنها هم میتوانند به شما اساماس بزنند! در واقع پنل اس ام اس یک قابلیت فوقالعاده برای برقراری تعامل میان شما و مشتریانتان است. شما از این طریق میتوانید نظرات مشتریانتان را جویا شوید، مسابقه پیامکی ترتیب بدهید و خیلی موارد دیگر که میتواند برای کسبوکار شما مفید باشد.
قابلیت گزارش گیری
شاید تا اینجای داستان برای شما این پرسش پیش آمده باشد که حالا چگونه میتوانید بفهمید چند درصد از پیامکهای شما به دست مشتریانتان رسیده است؟ آیا اصلاً چنین امکانی در این پنل پیشرفته وجود دارد؟ پاسخ ما قطعاً برای شما رضایتبخش است. در یک پنل اس ام اس قابلیت گزارشگیری با دقت بسیار بالایی وجود دارد. هنگامی که شما یک پیامک را ارسال میکنید میتوانید ببینید که پیامک ارسالی شما در چه وضعیتی قرار دارد. در این حالت شما با سه وضعیت مواجه هستید:
وضعیت رسیده به گوشی
وضعیت رسیده به مخابرات
نرسیده به گوشی (در این حالت هزینه شما بازگشت داده میشود)
توجه داشته باشید در صورتی که پیامک شما به دست مشتری نرسیده باشد هزینه آن عیناً به شما بازگشت داده میشود و حتی میتوانید گزارش هزینه برگشت داده شده توسط سامانه را هم داشته باشید
ارسال بر اساس سن و جنسیت
فرض کنید شما صاحب یک مهدکودک هستید و میخواهید امکانات و آموزشهای منحصربهفردی را که در مهد ارائه میکنید، با بازاریابی پیامکی به گوش والدین برسانید. مشتریان شما در چه بازه سنی قرار دارند؟ آیا منطقی است که برای مردم کل شهر پیامک ارسال کنید؟ مسلماً نه! با استفاده از قابلیت بالا، شما فقط برای کسانیکه در بازه سنی 20 تا 40 سال قرار دارند پیامک میفرستید و به این شکل مشتریان واقعی خودتان را هدف میگیرید و آن هارا شکار میکنید.
ارسال منطقهای و ارسال BTS
لطفاً دوباره همان مثال قبل را در نظر بگیرید. فرض کنید که مهدکودک شما در منطقه پونک قرار دارد. به نظرتان منطقی است کسیکه نه ساکن آن منطقه است و نه محل کارش نزدیک پونک است، بخواهد بچهاش را در مهد شما ثبتنام کند؟ مسلماً باز هم نه! با استفاده از قابلیت ارسال منطقهای میتوانید فقط ساکنین پونک را هدف بگیرید و همچنین با بهکارگیری امکان ارسال از دکل مخابراتی(BTS) میتوانید تنها برای کسانیکه به پونک رفتوآمد دارند، پیامک ارسال کنید.
ارسال بر اساس شغل
این ویژگی زمانی به کار میآید که مشتریان شما جزء شغل یا صنف خاصی باشند، در این صورت تبلیغات ارزان پیامکی حتی بهتر از تبلیغات پرهزینه تلویزیونی برای شما میباشد؛ چون دقیقاً با شناسایی مخاطب درست، پیامتان را به افرادی که باید میرسانید. پنلهای پیامکی قابلیتهای دیگری هم دارند که به شما این امکان را میدهند تا فروش خودتان را به بالاترین حد ممکن برسانید. برای آشنایی با امکانات متنوع سامانه میتوانید پنلهای چهارگانه ما را چک کنید.
بهترین راهکارها برای موفقیت در بازاریابی پیامکی
ارائه پیشنهادات وسوسه انگیز به مشتریان: برای جذب مشتریان بیشتر، یکی از بهترین روشها، ارائه پیشنهادات محرک به آنها است؛ ازجمله این پیشنهادات میتوان به انواع تخفیفات، تست رایگان محصولات، ارائه خدمات رایگان (مانند ارسال رایگان) برا کسانی که از طریق پیامک خرید میکنند و موارد مشابه اشاره کرد. توجه داشته باشید که در این شیوه، متن تبلیغاتی شما باید جذاب، ترغیب کننده و اختیاری باشد و از هر گونه اجبار مشتری به انجام کاری پرهیز کنید.
تمرکز بر محتوای منحصر به فرد: متن پیامکهای شما کوتاه و در حد چند خط و کلمه خواهند بود؛ اما باید به خوبی و با دقت کلمات را انتخاب کنید تا مشتریان با کسب و کار و محصول شما به درستی ارتباط برقرار کنند. بهرهگیری از خلاقیت در محتوا، میتواند نقش مهمی در موفقیت بازاریابی پیامکی ایفا کند.
توجه به علایق و نیاز مشتریان: سعی کنید برای هر دسته از مشتریان پیامک مناسب آنها را بنویسید. مشتریان در صورتی که احساس نکنند پیام شما به شرایط سنی، فردی یا موقعیت آنها مرتبط است، احتمالاً پیامک را حذف میکنند؛ بنابراین، سعی کنید پیامهایتان را با توجه به نیازهای مشتریان تنظیم کنید و در لحظهای که مشتریان نیاز به محصول یا خدمت شما دارند، آن را به آنها ارائه دهید.
چگونه یک پنل اس ام اس برای کسبوکارم تهیه کنم؟
برای داشتن پنل پیامکی در پارسا اس ام اس ابتدا یک اکانت کاربری در سایت ما بسازید. همانطوری که در تصویر فوق میبینید، برای ورود ابتدا باید ثبت نام کنید. بعد از ثبتنام پیامکی حاوی نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال میشود. سپس با واردکردن اطلاعات نام کاربری و رمز عبور خودتان در صفحه ورود به سامانه، وارد پنل پیامکی خودتان میشوید. پس از ورود به پنل پارسا اس ام اس، امکانات و دسترسی ماژولهای مختلفی مانند: ارسال تکی، ارسال انبوه، ارسال تدریجی، منطقهای هدفمند، ارسال هوشمند، زماندار، نظرسنجی، مسابقه، آزمون، تحلیلگر، منشی و … با توجه به نوع پنلی که انتخاب کردهاید، برای شما فعال میشود.
راهنمایی بیشتر…
هر راهنمایی و مشاورهای هم که لازم دارید کافی است تلفن خود را بردارید و وارد لینک واتساپ ما شوید. اگر علاقه دارید تا یک کمپین پیامک تبلیغاتی راهاندازی کنید، کارشناسان فنی پارسا اس ام اس می توانند بر اساس نوع فعالیت و تجارت شما، روشها و شیوههای تبلیغاتی متنوعی را پیشنهاد بدهند و برای کسب درآمد بیشتر کمکتان کنند.