سوالات متداول

سوالات متداول (پنل پیامک)

FAQs-pana

سامانه پارسا اس ام اس چیست؟

کاربرد اساسی پارسا اس ام اس ساده است: ارسال، دریافت و مدیریت پیامک‌های انبوه به راحت‌ترین شکل ممکن. اما وقتی در این کاربرد دقیق‌تر شویم، با بیش از 60 امکان پیامکی متنوع روبرو خواهیم شد. امکاناتی که هر کدام می‌توانند نقشی در رشد کسب و کار شما داشته باشند.

چرا باید پنل اس ام اس داشته باشم؟

همان‌طور که قطعاً خودتان هم می‌دانید زندگی امروز ما بدون موبایل غیر ممکن است. تقریباً می‌توانیم بگوییم که 95% از آدم‌ها از موبایل استفاده می‌کنند. بنابراین بازاریابی که بر اساس موبایل شکل گرفته باشد به یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی در تمام جهان تبدیل شده است.

برای تمام کسب‌وکارهایی که‌ می‌خواهند در بازار رقابتی امروز حرفی برای گفتن داشته باشند و صدای بلند برندشان را به مشتریان برسانند، بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی است. از طرفی دیگر، کسب‌وکار شما از جهت خدمات و تبلیغات نیاز به یک راه ارتباطی سریع و بی‌واسطه را دارد.

یک سامانه پیامکی به شما این امکان را می‌دهد که در مقیاس‌های مختلف (مثلا محله، شهر و …) کسب‌وکار خودتان را تبلیغ کنید. چه روشی بهتر از داشتن یک پنل اس ام اس وجود دارد که هم ارزان باشد و هم در سریع‌ترین زمان ممکن پیام شما را به مخاطبانتان برساند؟ پارسا اس ام اس

آموزش گام به گام ثبت نام آنلاین


برای داشتن پنل اس ام اس در پارسا اس ام اس ابتدا یک اکانت کاربری در سایت ما بسازید. همان‌طوری که در تصویر زیر می‌بینید، برای ورود به پنل اس‌ام‌اس پارسا اس ام اس ابتدا باید ثبت نام کنید. (به دو روش زیر)
  1. در صفحه اول سایت دکمه ثبت نام / ورود را کلیک کرده تا وارد صفحه جدیدی مانند تصویر زیر شوید و روی گزینه ثبت نام آنلاین کلیک کنید.
  2. در زیر هر یک از بسته های پیامکی، دکمه ثبت نام آنلاین وجود دارد، روی آن کلیک کرده تا وارد صفحه جدیدی مانند تصویر زیر شوید و روی گزینه ثبت نام آنلاین کلیک کنید.

بعد از ثبت‌نام، پیامکی حاوی نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال می‌شود. سپس با واردکردن اطلاعات نام کاربری و رمز عبور خودتان در صفحه‌ ورود به سامانه، وارد پنل پارسا اس ام اس خودتان می‌شوید. پس از ورود به پنل پارسا اس ام اس، امکانات مختلف سامانه مانند ارسال تکی، ارسال انبوه، ارسال تدریجی، منطقه‌ای، هدفمند، ارسال هوشمند، زماندار و …. را می‌بینید. با توجه به نوع پنلی که انتخاب کرده‌اید، دسترسی ماژول‌های مختلف نیز مثل نظرسنجی، مسابقه، آزمون، تحلیلگر، منشی و … برای شما فعال می‌شود.

چرا بازاریابی پیامکی؟


بر اساس مجوز است دقیقاً مانند آنچه در بخش گذشته بحث کردیم ، شما فقط می توانید برای مشتریانی که ارتباط با شما را انتخاب کرده اند ، پیام کوتاه ارسال کنید. این باعث می شود لیست های بازاریابی شما بسیار متمرکز شود ، زیرا در آنها مشتریانی وجود دارند که معمولاً به طور منظم برای حمایت از تجارت شما برنامه ریزی می کنند. یک ابزار ارتباط جمعی است تقریباً همه صاحب تلفن همراه هستند.

چند درصد احتمال دیده شدن پیام تبلیغاتی شما وجود دارد؟


آیا می‌دانستید که حدود 98% از پیامک‌های تبلیغاتی دیده می‌شوند؟ بله این یک آمار فوق‌العاده‌ای است و نشان می‌دهد تا چه حد باید بازاریابی پیامکی را جدی بگیرید. حالا بیایید نگاهی هم به آمار سایر کانال‌های تبلیغاتی داشته باشیم:

پست‌هایی که در فیسبوک قرار می‌دهید تنها 12% شانس دیده شدن دارند.

  • در بهترین حالت فقط 29% از توئیت‌های شما خوانده می‌شود.
  • شانس باز شدن ایمیل شما تنها 20% است.

چرا حدود 98% از پیامک های تبلیغاتی دیده می‌شوند؟


مردم در طول روز به‌طور میانگین، 150 بار به صفحۀ گوشی خود نگاهی میاندازند.

گوشی‌های موبایل در طول روز به طور متوسط، 14 ساعت در فاصلۀ خیلی نزدیک ما قرار دارند.

درصد کمی از مردم تمایل به لغو اشتراک در خبرنامۀ پیامکی دارند.

چرا باید از خبرنامۀ پیامکی استفاده کنیم؟


منظور از خبرنامۀ پیامکی همان اخبار و اطلاعاتی است که با کسب اجازه، از طریق پیامک به مخاطبانتان ارسال می‌کنید. این اطلاعات می‌تواند یک کد تخفیف باشد یا اطلاع‌رسانی در مورد اضافه شدن قابلیت‌های جدید به سایتتان. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد خبرنامۀ پیامکی و راه‌های گسترش آن به‌دست آورید.

آمارها نشان می‌دهند که:

  • 75% از مردم دوست دارند که کدهای تخفیف تبلیغاتی از طریق پیام کوتاه برای آن‌ها
  • 22% از کدهای تخفیفی که از طریق پیامک ارسال می‌کنید با حداقل یک دوست به اشتراک گذاشته می‌شوند.
  • کدهای تخفیفی که از طریق پیامک ارسال می‌شوند، 10 بار بیشتر از ایمیل و کدهای موجود در روزنامه‌ها دیده می‌شوند.
  • این آمار در حالی است که تنها 15% مردم ترجیح می‌دهند تبلیغات را از طریق اینترنت موبایل ببینند و 10% ترجیحشان مشاهدۀ تبلیغ در اپلیکیشن‌های موبایل است.

آیا هزینۀ پیامک‌های ارسال‌نشده برمی‌گردد؟

پیامک‌های ارسال‌نشده به دو گروه تقسیم می‌شوند، پیامک‌هایی که به هر نحوی ارسال نشده‌اند و پیامک‌هایی که ارسال شده‌اند ولی Deliver نشده‌اند. مثلاً اگر یک شماره موبایل غلط باشد، برای مدت زیادی خاموش باشد، در لیست سیاه مخابرات باشد یا اصلاً به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود، هزینه کامل برمی‌گردد.

در مواردی که پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکل آنتن‌های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد، این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نمی‌شود. در نتیجه تیم پارسا اس ام اس هم قادر به بازگشت هزینه در این مورد نیست.

البته اپراتور 2000 بین بقیۀ اپراتورها استثناست، یعنی کامل‌ترین هزینۀ بازگشت را دارد؛ ولی تعرفه پیامکی بالاتری هم به نسبت بقیۀ اپراتورها دارد.

منفی بودن حساب در سامانه به چه معنی است؟

منفی بودن حساب به این معنی است که هنوز هزینۀ سرویس را پرداخت نکرده‌اید، برای این کار می‌توانید از بخش شارژ حساب هزینه را پرداخت کنید. لازم است بدانید که هر شارژی که بعد از مثبت‌ شدن حساب انجام شود، به‌طور کامل به حساب شما اضافه خواهد شد.

چرا هنگام شارژ اینترنتی حساب، برای ورود به درگاه بانکی و ادامۀ فرآیند پرداخت با مشکل مواجه می شوم؟

این مشکل معمولاً به درگاه بانکی مربوط می‌شود، درصورتی که این وضعیت برطرف نشد، وجه واریزی را به‌صورت کارت‌به‌کارت انتقال بدهید و در نهایت کد رهگیری را در بخش درج فیش واریزی وارد کنید.

آیا برای ارسال پیامک محدودیتی وجود دارد؟ به‌عنوان مثال محدودیت روزانه؟ یا محدودیت در هربار ارسال؟

خیر، هیچ محدودیتی وجود ندارد. سرویس‌های پارسا اس ام اس می‌توانند تا 5 میلیون اس ام اس را در هربار ارسال کنند. توجه داشته باشید که این مورد کاملاً تست شده است؛ پس می‌توانید با خیال راحت، پیامک‌هایتان را در حجم بالا ارسال کنید.

چرا سرویس‌های شما به‌صورت سالیانه است، ولی شرکت‌های دیگر به‌صورت مادام‌العمر یا دائمی پنل‌هایشان را ارائه می‌کنند؟


سامانه پارسا اس ام اس برخلاف بسیاری از سامانه‌های دیگر به‌صورت بومی توسط برنامه‌نویسان شرکت تولید شده که به‌طور هفتگی هم به‌روز می‌شود. از آنجایی که هر ماه بخش‌های جدیدی به‌صورت رایگان به سامانه اضافه می‌شود، قسمتی از هزینۀ سالیانه صرف به‌روزرسانی و تولید بخش‌های جدید می‌شود.

البته سرور هم باید به‌طور مرتب ارتقا پیدا کند؛ چراکه با زیاد شدن کاربران و حجم پیامک‌های ارسالی رفته‌رفته کند‌تر می‌شود و مسلماً نیاز به افزایش پهنای باند دارد که این موضوع بخش دیگری از هزینه را به خودش اختصاص می‌دهد.

ارائه سرویس به‌صورت مادام‌العمر یا دائمی برخلاف قرارداد مخابرات و صنف پیامک است و هیچ شرکت معتبری از چنین روش‌هایی برای جذب مشتری استفاده نمی‌کند.

شارژ پیامک یا اعتباری که در سرویس وجود دارد، محدودیت زمانی دارد و در صورت استفاده نشدن سوخت می‌شود؟

خیر، اعتبار ریالی یا عددی موجود در سرویس شما هیچ‌‌وقت سوخت نمی‌شود و در صورت تمدید سرویس در آینده، شارژ موجود هم تمدید می‌شود.

در ارسال منطقه‌ای بعضی از مناطق شهر تهران وجود ندارند، لطفاً در این مورد راهنمایی کنید.

اگر دیتابیس ارسال منطقه‌ای (هدفمند) برای بعضی از مناطق یا محله‌های استان تهران موجود نیست، می‌توانید از کدپستی استفاده کنید، فقط کافیست 3 یا 4 رقم کدپستی منطقه خودتان را وارد کنید و به تعدادی که مدنظرتان است ارسال پیامک انجام دهید.

درصورتی که در ارسال منطقه‌ای، امروز قصد ارسال پیامک به 10هزار شماره از 30هزار شماره یک شهر را داشته باشیم و مابقی را بخواهیم فردا ارسال کنیم؛ آیا برای فردا باید دوباره از اول ارسال داشته باشیم یا راهی برای حذف شماره‌های تکراری وجود دارد؟

ارسال ترتیبی دقیقاً برای همین کار ایجاد شده است. فقط کافیست تا نوع ارسال را روی ترتیبی قرار بدهید. شاخه موردنظر خودتان را انتخاب کنید، متن را بنویسید و به مرحله بعد بروید. در این مرحله تعداد ارسال را روی 10000 عدد قرار بدهید و از ردیف 1 ارسال را شروع کنید. روز بعد همین روال را طی کنید فقط تعداد را روی 20000 (باقی مانده از 30هزارتای کل) قرار داده و ردیف را 10000 تنظیم کنید تا فرآیند ارسال از ادامه شماره‌های روز گذشته شروع شود.

در ارسال به کدپستی چطور می‌توانم کدپستی منطقه مورد نظرم را پیدا کنم؟

در بخش ارسال به کدپستی نقشه کدپستی تهران تا 3 رقم موجود است، همچنین در سایت‌هایی مانند کتاب اول هم می‌توانید کدپستی را جستجو کنید.

آیا می‌توانم به سایر کشورها پیامک ارسال کنم؟

بله، امکان ارسال پیامک به سایر کشورها از طریق ارسال بین‌المللی وجود دارد. البته هزینۀ پیامک‌های بین‌المللی 12 برابر هزینۀ پیامک فارسی عادی در نظر گرفته می‌شود.

ابر برچسب ها