ارسال پیامک صوتی

به راهکار جدیدتری نیاز دارید؟

ارسال پیامک صوتی، شیوه جدید تبلیغاتی است که شما صدای خود را ضبط نموده و در سامانه پیامک قرار می‌دهید، نرم افزار با مخاطبین شما تماس گرفته و صدای شما را پخش می‌کند. برای ضبط صدا می توانید از سرویس ضبط صدا برای پیام صوتی ما استفاده کنید



همین الان با ما تماس بگیرید و سفارش ارسال پیامک صوتی را ثبت نمایید.

تیزرهای رادیویی از قدیمی‌های بازار تبلیغات به حساب می‌آید که به‌جای خودشان کاربرد دارند. اما اگر یک مقدار فاصله بگیریم و موضوع را از خارج گود بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که درحال‌حاضر نگاه تبلیغات بیشتر حول‌و‌حوش گوشی‌های موبایل می‌گردد. چرا؟

چون شخصی‌سازی‌کردن تبلیغات توی این دوره و زمانه بیشتر جواب می‌دهد!

البته ماجرا به همین‌جا ختم نشد! با معرفی ابزاری به اسم پیامک صوتی، فرصت جدیدتری به وجود آمد تا به شکل متفاوتی هم خودشان و هم محصولشان را به مخاطب‌ها معرفی کنند.

حالا دیگر می‌توانستند لحن، صدا و هیجان را هم به متن پیامک‌هایشان اضافه کنند و در مواردی که لازم بود مخاطبان‌شان را جادو کنند.

خلاصه کلام این است که اگر شما هم صدای آلن‌دلونی دارید و دوست دارید که از این قابلیت برای تسخیر قلب مشتری‌هایتان استفاده کنید، پس بسم‌الله! بفرمایید ادامه مطلب را بخوانید.

اما اگر صدایتان چنگی به دل نمی‌زند، لطفاً یک لحظه دندان روی جگر بگذارید و صفحه را نبندید! از قدیم گفتند که کار نشد ندارد! فقط اول بیایید تا یک نگاهی به مزایای پیامک صوتی بیندازیم، بعد راه‌حلش را می‌گویم.

از همین حالا رک و پوست‌کنده به شما بگویم که مسلماً قرار نیست پیامک صوتی جایگزین پیامک متنی یا دیگر روش‌های تبلیغاتی شود، اما خب نباید ویژگی‌های منحصر‌به‌فردش را هم نادیده بگیریم. مسلماً پیامک صوتی هم مزیت‌های خاص خودش را دارد که در ادامه بررسی می‌کنم.

مزیت های پیامک صوتی

مزیت اول: لیست سیاه را دور بزنید!

مهم‌ترین مزیت ارسال پیامک صوتی دقیقاً همین است. یادم می‌آید که یک زمانی کسب‌وکارها خیلی شلوغش کرده بودند و از کلۀ سحر تا سیاهی شب، بدون اجازه برای مردم پیامک می‌فرستادند.

مسئله اینقدر ادامه‌دار و بغرنج شد که عده‌ای از مشترکین تصمیم گرفتند پیامک تبلیغاتی خودشان را ببندند؛ به این ترتیب بود که شماره‌شان در لیست سیاه مخابرات قرار گرفت. لیست سیاه در واقع مجموعۀ شماره‌هایی است که شما نمی‌توانید در حالت عادی به آنها پیامک بزنید.

در این مواقع پیامک صوتی به شما این امکان را می‌دهد که پیام خودتان را به این دسته از مشتری‌ها هم برسانید. البته حواستان باشد که نباید در این مورد زیاده‌روی کنید و شورش را دربیاورید که مشتری از دست شما شاکی شود!

مزیت دوم: با لهجه شهر خودتان پیامک بزنید!

گویش ، لهجه و فرهنگ از مواردی هستند که اعضای یک قبیله یا یک شهر را به هم پیوند می‌دهند. اگر یادتان باشد ابتدای این مطلب از شخصی‌سازی و نزدیک‌شدن به مخاطب صحبت کردم، یکی از تکنیک‌هایی که شما می‌توانید با استفاده از آن خودتان را به مشتری نزدیک‌تر کنید، همین استفاده از زبان و گویش در تبلیغات است. پیامک صوتی این امکان را به شما می‌دهد تا چند قدم به مشتری نزدیک‌تر شوید و صمیمیت بیشتری را بین خودتان ایجاد کنید.

مزیت سوم: این گوی و این میدان، تمام هنرتان را به‌کار بگیرید!

ما قبلاً فقط روی متن پیامک تمرکز می‌کردیم و توصیه‌مان به شما این بود که کلمات را با موچین انتخاب کنید تا دیده شوید و به چشم مشتری یک سروگردن خاص‌تر از رقبایتان به نظر برسید. (جا دارد بگویم که یک مقاله بلندبالا هم در مورد پیامک خلاقانه برایتان نوشتیم که توصیه می‌کنم حتماً نگاهی به آن بیندازید.)

اما حالا که پیامک صوتی هم جای خودش را در بازار تبلیغات پیدا کرده، دیگر فقط نوشتن یک متن اس ام اس خوب اهمیت ندارد، صدا و لحن شما هم می‌تواند مشتری را جذب کند یا برعکس، حوصله‌اش را سر ببرد و تلفن را قطع کند. حتی دیده شده که یک بیان خوب و پرهیجان توانسته نقص متن را بپوشاند و تاریخ‌ساز و صدالبته مشتری‌ساز هم باشد.

ارسال پیامک صوتیمزیت چهارم: آمار تحویل پیامک‌هایتان را بالا ببرید!

پیامک‌های متنی معمولاً توی صف انتظار می‌مانند تا مشتری هروقت فرصت کرد و کنجکاو شد سراغشان را بگیرد؛ اما ارسال پیامک‌ صوتی به لطف زنگ تلفن همراه، در لحظه دریافت می‌شوند و از این نظر نسبت به پیامک متنی برتری دارند.

مزیت پنجم: وقتش رسیده سوتفاهم‌ها را برطرف کنید!

احتمال می‌دهم برای شما هم مثل من بارها پیش آمده باشد که متنی را برای کسی فرستاده باشید و طرف مقابل مطلب را بد برداشت کرده باشد. آنقدر مثال در این مورد زیاد است که مطمئنم همین الان یک خاطره‌ای دربارۀ این موضوع در ذهن شما پلی شده است! بگذریم…

خلاصه اینکه لحن خیلی در معنا، مفهوم و رساندن درست پیام تاثیر دارد. پیامک صوتی از این نظر در صدر قرار دارد و این مورد را هم به‌خوبی پوشش می‌دهد.

مزیت ششم: کمتر پول بدهید و بیشتر آش بخورید!

نمی‌دانم چقدر دستتان توی کار است و از هزینه‌های تبلیغات خبر دارید. فقط همین‌قدر خدمتتان عرض کنم که اگر هزینه تیزرهای تلویزیونی و رادیویی را به شما بگویم، مغزتان سوت می‌کشد! این درحالی‌ است که می‌توانید با کمترین هزینه، از پیامک صوتی یا همزاد متنی‌اش استفاده کنید و بیشترین نتیجه را بگیرید و فروشتان را بالا ببرید.

کاربرد پیامک صوتی

برخلاف تصور اکثر شما، کاربرد پیامک صوتی فقط تبلیغاتی نیست. الان با چندتا مثال، کاربردهای مختلفش را برایتان توضیح می‌دهم تا ذهنتان باز شود و بتوانید با استفاده از خلاقیت خودتان همین مسیر را ادامه بدهید. مطمئنم که اینطوری می‌توانید از این ابزار پیامکی روی پنل‌تان بهتر استفاده کنید.

کاربرد اول: تبریک و تهنیت

عید نوروز و مناسبت‌هایی از این دست فرصت خوبی هستند که به رابطه خودتان با مشتری سروسامانی بدهید. با استفاده از پیامک صوتی می‌توانید با انتخاب کلمات درست و لحن گیرا و گرم به مخاطب نشان بدهید که برایتان بیشتر از این صحبت‌ها ارزش دارد و فقط برای خالی کردن جیبش نیست که سراغش را می‌گیرید.

کاربرد دوم: دعوتنامه

فرض کنید یک تولد سورپرایزی و عجله‌ای برای یکی از اعضای خانواده‌تان تدارک دیدید. همه کارها هماهنگ شده ولی یادتان رفته تا با مهمان‌ها تماس بگیرید و تک‌تک‌شان را دعوت کنید. اینجاست که می‌توانید یک متن قشنگ تنظیم کنید و خیلی بااحساس و با صدای خودتان آن را ضبط کنید. در آخر هم با پنل پیامکی در عرض چندثانیه برای همه ارسالش کنید.

کاربرد دوم: اطلاع‌رسانی

ما یک مشتری داریم که پزشک بیماران قندی است. این آقای گودرزی، به نظرم خلاقیت جالبی در این مورد به خرج داده و به شکل متفاوتی از پیامک صوتی استفاده می‌کند که بد نیست روشش را با شما هم در میان بگذارم.

ماجرا از آنجایی شروع شد که بخش زیادی از بیمارانش‌ را افراد سن‌بالایی تشکیل می‌دادند که اکثراً سواد کافی را برای مطالعه پیامک متنی نداشتند. به‌خاطر همین موضوع، آقای گودرزی تصمیم گرفت که برای یادآوری زمان ویزیت بعدی، برای هر کدام از بیمارانش فقط با یک کلیک ناقابل پیامک صوتی ارسال کند تا هم کلاس کار مطبش حفظ شود و هم مشتری‌هایش را راضی نگه دارد.

مطمئنم می‌توانید تصور کنید که بعد از این حرکت، بیماران سن‌بالای آقای گودرزی، به‌هیچ‌عنوان دیگر حاضر نیستند پزشک خودشان را با هیچ دکتر دیگری عوض کنند. خب چی بهتر از این؟اطلاع رسانی با پیامک صوتی

کاربرد سوم: تبلیغاتی

این مورد هم که کاملاً مشخص و عیان است، اما برای اینکه همه‌چیز را درباره پیامک صوتی به شما گفته باشم، اجازه بدهید چندتا مثال هم درباره این موضوع بزنم.

ممکن است که شما به مناسبت‌های مختلف بخواهید روی محصولاتتان تخفیف بگذارید، مثلاً افتتاحیه شعبه جدید، جشنواره تابستانی، شب یلدا یا سالگرد تاسیس فروشگاه.

در این صورت پیامک صوتی به شما کمک می‌کند تا با آب‌وتاب بیشتری این موضوع را با مخاطبتان در میان بگذارید. برای اینکه متوجه شوید که دقیقاً چه چیزی را باید داخل متن بگویید، در ادامه چند مورد را برای نمونه و ایده گرفتن اضافه کردم تا یک مقدار روش انجام کار دست‌تان بیاید.

معایب پیامک صوتی

.

از قدیم گفتند که جنگ اول به از صلح آخر است. بنا به همین جمله، من هم تصمیم گرفتم که یک بخش از مطلبم را حتماً به بحث

معایب پیامک صوتی نیز بپردازم.

پیامک صوتی به نسبت همزاد متنی خودش معایبی دارد؛ در ادامه این موارد را باهم بررسی می‌کنیم.

ذخیره نمی‌شود!

همانطوری که می‌دانید، پیامک متنی در گوشی مشتری جا خوش می‌کند تا هر زمان که وقت کرد نگاهی به آن بیندازد، اما پیامک صوتی

چون مشابه تماس صوتی است، در صورت در دسترس نبودن مشتری، متاسفانه از دست می‌رود و به گوش مخاطب نمی‌رسد.

بازگشت هزینه ندارد!

در ارسال متنی اس ام اس، اگر پیامکی ارسال نشده باشد، هزینه‌اش عیناً برگردانده می‌شود؛ مثلاً زمانی که شماره غلط وارد

شده باشد، خطی برای مدتی طولانی خاموش بوده باشد و …

در مورد پیامک صوتی اما این امکان وجود ندارد. درصورتی که دکمۀ ارسال را بزنید کل مبلغ، بدون بازگشت هزینه از

موجودی شما کم می‌شود.

خرجش بیشتر است!

یکی از عیب و ایرادهای دیگری که پیامک صوتی دارد، هزینه به نسبت بالای آن است در مقایسه با پیام متنی.

جلوتر بیشتر در این مورد باهم صحبت می‌کنیم.

پارسا اس ام اس ؛ قابلیت ارسال پیامک به سراسر ایران...!

ابر برچسب ها